Om alle inhoud te kunnen zien hebt u de actuele versie van Adobe Flash Player nodig.

Home Waarom Strategie? Strategie, wat is het? Strategische keuzes Drie stappen plan Drie stappen plan-schema Tools Advies Huiswerk De Bedrijfswijzer Interne analyse De Portfolio analyse De SWOT Workshop Strategie De oplevering van het resultaat Wat kost het? Wat kost het? Fase 2 en 3 Gratis handleiding Sponsoren Contact Disclaimer Video 4 werelden 

Strategische keuzes

Welke keuzes heb ik? (strategische keuzes)De reden waarom strategie zo belangrijk is, is omdat het richting, focus en doelgerichtheid geeft. Aan de hand van uw missie, visie en strategie kunt u meerwaarde creëren voor uw klanten ten opzichte van uw concurrentie. Centraal staan hierbij de behoeften van uw klanten, welke worden gestuurd door allerlei ontwikkelingen.Standaard richtingen waarin u kan ontwikkelenIn de grafimedia branche zijn een aantal standaard strategische richtingen te kiezen, namelijk:Focus op kostprijs,Focus op kwaliteit,Focus op service.Een bedrijf kan simpelweg niet overal de beste in zijn. Zo kunt u niet tegen de laagste prijs de beste kwaliteit en service leveren. U moet dus ergens uw focus leggen, of in ieder geval een goede balans vinden.Lees hier verder..... download hier de PDF!De toekomstwereldenEen andere manier om de toekomst te bepalen is de methode van de "Toekomstwerelden".U als ondernemer kan aan de hand van toekomstwerelden gaan kijken wat de behoeften kunnen zijn van de klant over vijf jaar. Welke behoefte heeft de klant, hoe ontwikkelt die zich? En hoe kunnen wij als bedrijf hierop in spelen? Aan de hand van deze vragen kan een bedrijf inzicht krijgen in de ontwikkelingen en kan men nieuwe producten en diensten ontwikkelen die aansluiten op de nieuwe behoeften van de klant. In samenwerking met de Haagse Hogeschool en Syntens zijn er vier toekomstwerelden geschetst. Deze werelden zijn onderverdeeld doormiddel van twee assen.Namelijk de as “Technologie”: standaard technologie vs. intelligente technologie. En de as “Markt”: gestandaardiseerde markt vs. vraag gestuurde markt. Hierdoor krijgt men vier verschillende velden: de werelden, waarbinnen klanten met hun specifieke behoeften beschreven kunnen worden.Lees hier verder..... download hier de PDF. De vier werelden worden ook weergegeven in vier video's, klik hier!

De werelden in video!



Actieplan voor de toekomstStrategie in drie stappen, maak uw connectie naar overmorgen!

Disclaimer

© 2019 DIENSTENCENTRUM/METAVIEW